پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس اعلام کرد که این کشور ایران را بعنوان تکیه گاهی جدی در خارج از کشور تلقی می کند.

خبرگزاری نووستی گزارش داد، لوکاشنکو در دیدار با منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران در مینسک گفت: ایران را به‌عنوان تکیه گاه جدی در خارج از کشور تلقی می‌کنیم و خواهان توسعه فعال روابط با این کشور هستیم.

وی گفت: پتانسیل عظیمی در همکاری ما ایجاد شده و شما در جریان این سفر باید به همراه وزیر خارجه بلاروس، مسائلی را برای مقامات عالی دو کشور در خصوص برنامه عملکرد بهره‌افزایی روابط دوجانبه تنظیم کنید.

وی همچنین تاکید کرد که باید مسائلی نیز برای دیدار سران دو کشور تنظیم شوند.

لوکاشنکو گفت: از آنجا که به ایران مدیون هستیم، در جریان  دیدار با رییس جمهور ایران، باید به دنبال فعال‌سازی همکاری‌ها باشیم.

در این دیدار وزیر امور خارجه ایران نیز تاکید کرد، تلاش‌های دو کشور قدرتمند بلاروس در اروپا و ایران در خاور نزدیک می‌تواند در ایجاد صلح در این مناطق و عدالت جهانی مؤثر باشد.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه بلاروس در حال حاضر امکان اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری عظیم شرکت‌های ایرانی در بلاروس در دست مطالعه قرار دارد.

از جمله شرکت "کیسون" ایران برای احداث هتل‌ها و مجموعه‌های ساختمانی و پایانه‌های حمل و نقل در بلاروس ابراز تمایل کرده است.

بلاروس اعلام کرده که از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایران در این کشور حمایت می‌کند.

کد خبر 3667

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز